DE CE NU L-AM INSCRIS PE MATEI LA GRADINITA

   Vizionare 67,577

ALUZIVA

Acum 10 luni

M-ati intrebat de foarte multe ori cum de Matei nu merge la gradinita, desi are deja trei ani jumate. Am facut acest video ca sa va ofer un raspuns mai complex, pentru ca prin mesaje ar fi fost prea complicat sa va raspund, fiind atat de multi factori la mijloc.
Detalii despre caruciorul BELL: bit.ly/2Pl7YnV
- - - - - - -
Ma gasiti pe insta si facebook!
aluziva
Aluziv/
Propuneri de colaborare? Scrie-mi!
florin.grozea@hyc.ro
- - - - - - -
SUPPORT & DONATIONS
www.patreon.com/ALUZIVA
www.paypal.me/aluziva
- - - - - - -
ALUZIVA SHOP
Cani, tricouri, hanorace #shitmom - letrico.ro/shops/aluziva
Beanbags, hamace, plase textile, bratari argint - comanda pe mail la alina@aluziva.ro
- - - - - - -
(C) & (P) Alina Greavu 2020
All rights reserved. Unauthorized reproduction is a violation of applicable laws. In order to avoid copyright infringement, please, do not upload this song/video on your channel.

Comentarii
Sara
Sara Acum 2 luni
Eu am schimbat 3 gradinite private si 2 de stat. O singura gradinita a fost ok, la cele se stat am fost abuzata emotional.(In Bucuresti) nu ne lasau sa ne ridicam de pe scaun in alea 4 ore sau sa vorbim. Oribil. Parintii nu si au dat seama, nici nu ma intrebau. Mie mi se parea nromal. Si la cele 2 gradinitie private ne puneau la colt , in genunchi cu mainile ridicate. Daca ne dureau mainile si le lasam, ne amenintau cu lucruri foarte urate. Mai bine fara gradinita dupa parerea mea. Un curs de baschet, ceva sport de echipa(ca sa se integreze) funcioneaza mai bine dupa parerea mea. Gradinita poate fi un cosmar pentru copil
Joey Katherine
Joey Katherine Acum 2 luni
Mai bine nu îl înscriai nici anul acesta, decât să fie singurul băiat din grupă fără costum de Halloween. Este ridicol și ironic în același timp că te dai "influencer" de parenting, dar îți neglijezi într-un mod nesimțit copilul. Nici nu vreau să mă gândesc la bietul copil... Ce a simțit! Să vadă toți copiii îmbrăcați în costum, numai el nu. Eu cred ca tu realmente nu conștientizezi la ce traumă a fost supus băiatul tău. La vârsta aceasta el nu înțelege că mama a fost ocupată, el înțelege doar că mama a uitat de el, mamei nu îi pasă. Cât de importante pot fi mailurile tale? Mai importante decât propriul copil? A fi mamă în viața de zi cu zi este mult mai important decât a fi mamă doar pe Instagram. Dacă simți că "jobul" tău de content creator te copleșește, atunci poate că ar trebui să o lași mai moale o perioadă și să îți reconfigurezi prioritățile în ceea ce privește familia. Eu nu te urmăresc, dar fiica mea este mai activă în mediul online și mi-a arătat story-ul tău. Are 18 ani. Și eu sunt mamă de trei, iar al patrulea e pe drum. Cu ei în brațe mi-am dat examene, mi-am facut lucrările de disertație și doctorat. Nu i-am neglijat niciodată. Ai grijă de tine și de copilașii tăi.
Vasiac Eva
Vasiac Eva Acum 5 luni
Isus te iubește, vino la El până nu e prea târziu
Andreea Marinasi
Andreea Marinasi Acum 5 luni
Mi se pare așa inteligent Matei... cred ca ar trebuii sa îl dai la școala mai degrabă, foarte ascultător și cuminte. Exista o vârsta minima la care poți sa dai copilul la școala oare? E foarte curios și cred ca dacă ar merge la școala, deși e foarte micuț, sunt sigura ca iar place... o idee nebuna, stiu... dar mi se pare ca este foarte deștept pentru 3 ani și ceva acum...
Ioana Dolana
Ioana Dolana Acum 5 luni
Ce frumos vorbește băiețelul tău doamneeee 🤗🤗🤗❤️
WLSOfficial
WLSOfficial Acum 5 luni
Dar de ce trebuie sa ne spui noua chestiile astea ?! E viata voastra, cui crezi ca-i pasa ?!
Alex Cristian
Alex Cristian Acum 5 luni
WOW, ai fost din Mangalia ? La ce școala ai fost ?
Patricia Darabont
Patricia Darabont Acum 6 luni
Cat de dragut a aparut Matei in clip😍
Iuscu Eszter
Iuscu Eszter Acum 6 luni
Buna 😊 La noi masa e 14 lei/zi plus bani de teatru si bineinteles bani pt cadourile educatoatelor de 1 martie, Craciun etc. E ok asa. 👍
Lavinia Wlost
Lavinia Wlost Acum 7 luni
Buna, Alina! Am 26 de ani si astept acum primul copil, care se va naste si (cel mai probabil) creste in Germania. Aici, daca stai intr-un oras mare si vrei ca si copilul tau sa mearga la gradinita din cartierul tau, aproape ca trebuie sa-l incrii cand se naste... Eu am ceva amintiri de la gradinita. Locuiam la bunici si mergeam la sectia germana. Datorita sponsorizarilor din Germania aveam jucarii foarte frumoase (la gradi) si ma bucuram mereu sa merg, pentru ca acasa parca nu aveam atatea. Stiu ca ii ziceam bunicului sa plecam mai repede, ca daca ajung printre primele pot sa-mi „rezerv“ papusa preferata. M-au dat ai mei la 3 ani la gradinita si stiu ca nu am plans niciodata, spre deosebire de alti copii, care plangeau in fiecare zi ca nu vor sa ramana acolo. Aveam si bunici la tara. Nu mai stiu de ce ramasesem in timpul saptamanii la tara, ist bunica de la tara a vrut sa ma duca acolo la gradinita. Parca mi-e si rusine sa spun... M-a dus acolo si cu toate ca aveam ceva „prietene“ in grupa, am vazut ca nu prea au cu ce se juca, asa ca am inceput sa plang ca vreau acasa! A fost singura data cand am plans intr-un astfel de context si stiu sigur ca nu i-am spus bunicii de ce. Ea s-a bucurat ca vreau sa stau cu ea si m-a luat inapoi acasa 😂 Amintirile mi le-am facut mai mult in spatele blocului decat la gradinita 😜 P.s. Am gasit ceva ani mai tarziu mapa de la gradinita cu traduceri din si in germana si am realizat ca invatatoarea mea nu stia atat de bine germana, cu toate ca eram „la oras“. Am o prietena care e invatoare la sectia germana undeva in mediul rural. E foarte open minded, lucreaza nu doar cu copiii, ci si cu ea si cu parintii. La ea la tara mi-as da copilul!
Bianca Bararu
Bianca Bararu Acum 7 luni
Hey! Eu am facut gradinitita privata si tin minte tot...a fost cea mai fericita perioada din viata. Dar tot asa m-au dat ai mei mai tarziu.
Dumitrache Oana
Dumitrache Oana Acum 7 luni
Băiatul meu mijlociu , are 4 ani și doar din toamna va merge la gradi ! Bebe mic a venit în octombrie anul trecut și nu am vrut sa se simta abandonat, odată cu venirea piticului pe el sa il trimit la gradi , asa ca am așteptat pana la 4 ani !
Alexia Neagu
Alexia Neagu Acum 7 luni
2:07 Nu știu de ce dar soțul tău seamănă puțin cu Keean Johnson
Piersicuța Vesela
Piersicuța Vesela Acum 7 luni
Foarte utila discutia asta. Sunt gravida, am si o fetita de aproape 2 anisori si nu vreau sa o dau inca la gradinita. Ai pus niste probleme la care eu nu m-am gandit. La fel, urmeaza sa ne mutam din ilfov in giurgiu, tot pe langa adunatii copaceni. Nu o voi da inca la gradi, chiar daca mama insistacu asta. O mai tin inca 2 ani acasa. Sper sa se poata chiar ma mult. Consider ca nu e necesar sa dai copilul la gradinita de la o varsta ata de mica.
Simi Cio
Simi Cio Acum 7 luni
Sper sa nu te deranjeze sugestiile mele, îți stă mult mai bine naturala, gen cu paru tău șaten și fără ruj. De curând te am găsit pe ROpost și chiar și în clipurile de acum un an arăți cu 5 ani mai tânără și mai fresh decât cu noua înfățișare.
Miruna Beatrice
Miruna Beatrice Acum 7 luni
Ai niste copii superbi
RADEANU SAMUEL
RADEANU SAMUEL Acum 7 luni
Alina aș fi vrut să i-au parte la nașterea ta
Emir Musledin
Emir Musledin Acum 7 luni
Baaai e haios foc Matei🥰 Sa va traiasca!
WeLoveMusic605
WeLoveMusic605 Acum 7 luni
Alina, eu am 22 de ani acum și sunt în anul 3 de facultate (mai am încă pe atâția *sigh*). Am locuit cu ai mei în Baia Mare până la vârsta de 5 ani și ai mei m-au înscris la grădiniță în 2001, dar sincer, mai mult nu am fost decât am fost. Am fost un copil tare bolnăvicios și la 4 ani țin minte că am făcut o pneumonie de toată frumusețea de am stat internat în spital 1 sau 2 săptămâni și nu mai rezistam acolo. În 2003, eu și ai mei ne-am mutat în Oradea, unde am continuat fără probleme deosebite (eram eu doar prea mămos și la început plângeam dimineața când mă lăsau ai mei acolo, dar cu timpul m-am obișnuit) grupa mare și cea pregătitoare, chiar dacă cele mică și mijlocie au fost mai mult doar cu numele în viața mea. Sora mea mai mică a prins în premieră clasa pregătitoare, deci ea a făcut 3 ani de grădiniță și apoi 5 de școală primară și am înțeles că ea este valabilă în continuare (dacă nu, mea culpa). Cert este că la școală nu am avut probleme, am putut să îmi văd de învățat și că, după părerea mea, la grădiniță mai mult mergi să te acomodezi cu un colectiv și să te obișnuiești cât de cât să ai un program zilnic și, în rest, să înveți prin joacă, dar desigur că la asta poți contribui și acasă ca părinte cu copilul tău, deci nu este neapărat ceva foarte definitoriu pentru cum va fi el în viitor. Oricum, mult succes, orice ați decide, și sunt sigur că vor ajunge niște oameni minunați copiii tăi, exact ca tine și Adi! 🤗
Maria Ioana
Maria Ioana Acum 7 luni
Si mama mea e la fel ca mama ta
Estera Simina
Estera Simina Acum 7 luni
Ce drăguță a fost intervenția lui Matei. 🥰☺😅
Elena Banica
Elena Banica Acum 8 luni
Primul copil era la gradinita cand eram insarcinata cu cel de-al doilea. Avea trei ani si jumatate, si a adus de la gradinita varicela. A fost foarte disgractiv... Imediat dupa ce am nascut, am facut si eu varicela cand am ajuns acasa, si la trei saptamani a facut si nonascutul varicela. Am fost internati in spital, complicatii, chestii... Pana la urma s-a terminat cu bine toata nebunia, dar a fost foarte nasol... Ai facut o alegere buna ca nu l-ai trimis pe matei la gradinita cand erau fetele foarte mici
Mihai Pitiu
Mihai Pitiu Acum 9 luni
Lasă țigările, că te afectează rău.
Magicalglasses 2
Magicalglasses 2 Acum 9 luni
Hei Alina, eu una nu vad nicio problema în faptul ca Matei la 3 ani jumate nu merge încă la grădiniță. Eu am mers abia la 6 ani iar acuma fiind în anul 1 de facultate pot sa spun cu certitudine ca grădinița nu m-a ajutat cu aproape mai nimic
Calul Troian
Calul Troian Acum 9 luni
Far sa cunosti corect, ai bagat in aceeasi "cloaca" toate cadrele didactice din mediul rural.Pana acum pareai un om cu coloana vertebrala ,care nu arunca cu vorbele conform unor barfe "universal valabile".
Constantin Orbulescu
Constantin Orbulescu Acum 9 luni
TE APRECIEZ PENTRU FAPTUL CA AI O FAMILE FRUMOASA TRAITI ASA CUM VRETI SI ASTA-MI DA PUTERE SA INTELEG CAT DE FRUMOS ESTE SA AI O FAMILE ,NU AM INCA .TOTODATA MA FRUSTREAZA FAPTUL CA EXISTA FEMEI CARE ISI CRESC COPII CU BONE FARA SA SIMTA NEVOILE LOR,SA TRAIASCA EMOTIA SI EVOLUTIA LOR DE-A LUNGUL DEZVOLTARII LOR PSIHICE SI FIZICE DAR ISI PERMIT SA DEA SFATURI DESPRE CUM TREBUIE SA FIE O MAMA,FEMEIE IN FATA BARBATULUI SI GRIJA CARE TREBUIE S-O AIBA PENTRU UN COPIL,TOTODATA CONTRIBUTIA AMANDURORA LA DEZVOLTAREA LUI PENTRU SOCIETATE,STI CE ZIC? BY D. B. DESI MULTE FEMEI SUNT DEACORD CU EA,VAZAND NISTE VLOGURI M-AM CURUCIT SI NU LE INTELEG!TOTUSI SUNT BARBAT DAR CA FEMEIE E GRAV.SPER CA M-AI INTELES!
Natalia Foizel
Natalia Foizel Acum 9 luni
❤️❤️❤️❤️
Ioana I
Ioana I Acum 9 luni
Ce mică-i lumea. 😮Eu locuiesc in 1 Decembrie,dar sunt născuta și crescută in Adunați. Peste câțiva ani te aștept cu Matei la cursuri de pian🌞✌🏽
ligia jucsor
ligia jucsor Acum 9 luni
Sora mea nu o fost la grădiniță nici macar 1 luna, și acum este medic chirurg ;)
Laura Claudia Cirlotescu
Laura Claudia Cirlotescu Acum 9 luni
Sa va traiasca copiii si sa va bucurati de ei. Frumoasa familie. Felicitari e frumos e dulce tare. 💋❤
ana maria vasilescu
ana maria vasilescu Acum 9 luni
Relax! Ai mei au 12 și 9 ani și nu au fost niciodată la grădiniță. Sunt ok, sociabili și veseli 😊. Daca e vorba de socializare mai bine îl dai la un sport de echipă! Aaaa! Și încă ceva: și ai mei dorm in paturile lor, in camera lor și cu lumina stinsă (fara tv sau altele) încă de când s-au născut 👍
Gabriela Roşca
Gabriela Roşca Acum 9 luni
Bună Alina! Îmi pare sincer rău că văd acest video de abia acum. Am 16 ani și te urmăresc de foarte mult timp. Eu una am urmat 2 grădinițe, una în mediu rural și una în cel urban. Eu fiind din Brăila (oraș), am fost trimisă de mama la bunici din cauza unor lipsuri financiare. La vârsta de 4 ani pot să spun că am fost "inclusă" în învățământ. Amintirile sunt vagi, dar în ciuda faptului că aveam toaleta în curte am învățat lucrurile elementare și, consider eu, de bază necesare mai departe. De la 6 ani și până la 7 jumătate am urmat o grădiniță cu program prelungit (se plătea masa, dormitul, unii își luau copiii sâmbăta și duminica de acolo). Ca în orice altă grădiniță se percepeau taxe, cursuri de quiling, engleză și mai știu eu ce drăcovenii. Experiențele au fost extrem de plăcute în ambele cazuri, ba chiar am și plâns la despărțire. Ceea ce vreau să spun este că, mediul rural nu se prea diferă de cel urban, în ciuda acestor idei preconcepute. Acestea apar doar din prisma faptului că profesorii, educatorii, cadrele didactice în general, se duc spre orașe, instituții de învățământ importante pentru bani. Astfel rămân la sate și la școlile nu chiar cu performanțe din orașe, profesorii fără experiență sau uneori incompetente, ce ajung acolo doar din lipsă de personal. Cu alte cuvinte, te admir, ești o femeie extraordinară doar pentru faptul cum te exprimi și cum transmiți ceea ce ai în minte. Regret nespus că nu te-am descoperit mai devreme, de preferat la televiziune, pentru că ți-aș fi "devorat" reportajele, deoarece îmi emani o energie pozitivă fără să îți expui opiniile si ideile neapărat. Sper să citesti acest mesaj si mult succes în continuare.
Iulia Ana Maria
Iulia Ana Maria Acum 10 luni
Primul baietel avea un an și noua luni când l am dat la cresa ... după o luna l am născut pe al doilea bebe.... o perioada foarte dificila a fost ... a durat cam o luna pana s a acomodat in colectivitate , dar in momentul de fata sunt foarte multumita de decizia luată pt ca băiețelul merge cu drag acolo, le adora pe doamne , a evoluat foarte mult in toate punctele de vedere și culmea se cere și in Weekend la “ copii”!!! Fiecare face cum considera ce crede ca e mai bine pt copii lui ! 😘
Andrada St
Andrada St Acum 10 luni
mi-am dat fetita la gradinita la 2 ani , pentru ca aveam nevoie sa incep munca si la cresa nu mai erau locuri. am reusit sa o inscriu la gradinita de stat cu program prelungit si am ales sa repete grupa mica la 3 ani, pentru a intra la varsta de 7 ani la scoala. inca din primul an de gradinita, in fiecare an pana inclusiv acum in clasa 1, a luat gripa in fiecare sezon, fara exceptie....anul trecut am luat si eu gripa de la fetita. anul asta a avut de doua ori gripa dupa vacanta de iarna....a luat gripa, a stat acasa pana s-a facut bine si dupa ce s-a intors la scoala a luat iar gripa pentru ca nu toti parintii si-au tinut acasa copiii si desigur gripa s-a tot invartit in colectiv....prin stresul asta trecem toate mamicile.. scoala din ziua de azi a evoluat mult prea mult , ei la gradinita deja invata litere si cifre , adunari si scaderi , la scoala din grupa 0 deja exista probleme si pretentii...dar nici nu e de judecat faptul ca il ti pe Matei acasa, o sa aibe timp sa se sature si de gradinita si de scoala. acum oricum suntem toti fortati sa stam acasa si speram sa mai apucam ceva din acest an scolar...multa sanatate si pupici
Dariana Gaspar
Dariana Gaspar Acum 10 luni
Hei Aluziva! Din punctul meu de vedere ai făcut foarte bine ca nu l-ai dat pe Matei la grădiniță. După cum ști învățământul nu e chiar asa bine pus la punct în România astfel în cât dacă lai fi dat la grădiniță puteai sa îl lași cu o rana emoțională pe viață. Ca să înțelegi la ce ma refer eu am avut niște "Educatoare" de toată jena care stăteau și se uitau cum eram bătuți de femeile care făceau mâncare pentru ca nu ne culcam când doreau ele. Te speriau, țipau etc. și lucrurile acestea le-am văzut și trăit și eu la acea vreme. Care au rămas ca o amintire foarte urâta din poate cei mai frumoși ani din viața unui copil. Nu doresc sa te întristez sau asa, dar eu nu ți-aș recomanda sa îl dai. Un alt lucru ar fi ca nu sunt din mediul rural, dar sau întâmplat astfel de lucruri. Acum îți vorbește o fata de 15 ani care își aduce aminte de acele amintiri urâte.
Miri Kira
Miri Kira Acum 10 luni
Eu imi amintesc bine prima zi de gradinita si multe chestii din perioada respectiva. Nu prea mi-au folosit bastonasele, dar m-au bucurat bulinutele pe care le primeam, ma motivau. Am inceput din gradinita sa invat limba engleza, de citit stiam sa citesc, asa ca ma cam plictiseam si am fost favorizata, intr-un fel. Nu imi placea sa dorm la amiaza, asa ca, invatatoarea ma lasa sa le citesc copiilor, pana cand ei adormeau, iar eu eram lasata sa ma joc cuminte intr-un colt si nu mai dormeam. De pe la 4 ani, pana pe la 6 ani, nu imi aduc aminte de aproape nimic. In schimb de gradi, imi aduc aminte foarte bine. Si culmea e ca, acum cativa ani, am avut un vis extrem de ciudat. Eram pe o canapea si eram eu, doar ca eram bebelus. Vedeam totul din prisma bebelusului ( parca aveam o camera go pro) si aveam aceleasi miscari, nu puteam sa ma misc ca un adult. Aveam 2 scaune puse langa canapea si imi amintesc ca m-am rostogolit pana la marginea canapelei, ma tineam de scaun si am pus un picior jos, celalt il tineam pe canapea si imi era greu sa il pun jos, dar am reusit. Mama mi-a zis ca eu am inceput sa merg pe la aproape 5 luni jumate- 6 luni. Eu mergeam in 4 labe atunci, in vis. Am coborat de pe canapea si m-am dus la o masa cu scaune mari, fata de masa lunga, iar scaunele erau tapitate ( sezutul si spatarele) cu un material portocaliu, putin sters, un portocaliu murdar. Imi amintesc modelul, asprimea materialului, sub material era burete. Eram acasa la dadaca mea, unde stateam pana cand veneau ai mei sa ma ia. M-am urcat pe un scaun si nu ma vedeam deloc, fata de masa ma acoperise complet. Am adormit acolo si asa mi s-a terminat si visul. Mama mi-a zis ( in urma cu cativa ani) ca eu cand eram bebelus, m-am ascuns o data si dadaca mea m-a cautat, dar nu mi-a dat detalii. Dupa visul asta, i-am povestit tot si cum m-am dat jos, cand s-a dus dadaca mea la bucatarie, toate detaliile. Eu de pe la 1 an jumate nu m-am mai dus la ea, pentru ca incepeam sa ma duc dupa aia la gradinita si oricum ar fi fost extraordinar sa stiu si de la varsta aia ceva, sa am amintiri despre casa, dar erau prea multe detalii. Dar faptul ca am stiut atatea detalii, a socat-o pe mama. Mi-a zis ca ea a fost sunata atunci de dadaca mea si a inceput sa planga, ca nu stie unde sunt, cica m-au cautat pe afara, prin casa, pana la urma m-au gasit dormind exact cum am zis eu: pe primul si cel de-al doilea scaun (scaunele erau apropiate). Nu imi mai amintesc cum m-au gasit. Dar visul ala a fost de fapt o amintire si nu pot sa explic cat de intens a fost, simteam mirosuri, materiale, tot. Si mai am o amintire de la dadaca mea, cand stateam in fund si mancam o ruda de salam sau un carnat. O molfaiam de fapt, ca dinti nu aveam. Dadaca mea a tinut mult la mine, iar eu am tinut enorm la ea. Poate de asta mi-am si adus aminte. Dar din gradinita, imi aduc aminte de foarte multe. Imi aduc aminte de paturi, de jucarii ( aveam Lego-uri din lemn si le luam in mana, apoi ne prefaceam ca suntem cai 😂), de bulinute, de bastonase, de copii, de nisip, serbari ( dupa o serbare, tatal meu s-a imbracat in mos si a venit cica sa imi aduca cadouri. Eu aveam vreo 3 ani pe atunci si tata are o alunita pe fata. S-a costumat el si a venit, mi-a cerut sa ii spun o poezie si cand m-am uitat bine la el, am inceput sa il cert ca el nu e mosul si pe mine nu ma fraiereste. Ei i-am tras vata de pe fata si evident ca din clipa aia eu am stiut ca nu exista Santa Claus. Dar nu am spus nimanui, pentru ca mi s-a explicat ca as strica bucuria altuia.) si multe altele. Adica se poate sa iti aduci aminte. Imi aduc aminte ca refuzam categoric sa pronunt corect 2 cuvinte : usturoi si caprioara. Eu aveam o caprioara de jucarie si o denumisem Măluţcu. Don't ask me why. Si de cate ori mi se zicea ca aia e o caprioara, eu ziceam ca e un Măluţcu si sa nu ma mai minta. Toate aste mi le amintesc. Am extrem de multe amintiri de la varsta aia. Acum e varsta la care tu ii creezi copilului tau amintiri, fie ca si le va aminti sau nu. Tu ti le vei aminti si poate, intr-o zi si le va aminti si el. Ca va fi ok sau nu cu ele, nu ai de unde sa stii. Dar deocamdata tu si sotul tau sunteti parintii, de aia voi luati deciziile. Asa ca asteptati, pana cand credeti voi ca e ok. E ok daca va simtiti voi ok si daca copilul vostru se simte ok. Sorry, am scris un roman intreg.
Ilea Cristian
Ilea Cristian Acum 10 luni
Îmi poți spune te rog ce melodie ai folosit la începutul clipului?
Dan Laurentiu
Dan Laurentiu Acum 10 luni
Păi nu mai bine îi fac eu educație înloc să îl învețe ONU toate porcăriile ? Zic.... în zilele noastre nu ne mai permitem să lăsăm copii pe mâna altora. Ce "investești" în el, aia devine mai târziu. Copii spun lucruri trăsnite ? Damn right :) Sănătate vouă. Peace :)
Stefania Claudia Petcu
Stefania Claudia Petcu Acum 10 luni
Am ras cu lacrimi la final.
Agatha H
Agatha H Acum 10 luni
Foarte draguta prezentarea caruciorului! 😂😂😂
Ana Maria
Ana Maria Acum 10 luni
Ce simpatic e Matei!😍
Ruth Cojocariu
Ruth Cojocariu Acum 10 luni
Lasa frate ca eu am fost data la 5 ani la gradi, mami statea cu mine acasa cat taicameo era la munca. Stateam cu ea in bucatarie cat facea mancare si aveam carioci si scriam pe faianta exercitii si imi dadea sa citesc si imi arata cum sa scriu si uite asa am ajuns in clasa a1-a sa fiu singura care stia sa citeasca si sa scrie inaintea tuturor . Am 24 de ani si momentele alea cu maicamea din bucatarie cat faceam exercitii is unele din cele mai faine amintiri pe care le am din copilarie :)) SO chill tf out people
Carmen Elena Eremia
Carmen Elena Eremia Acum 10 luni
Te felicit pentru primul motiv pe care l-ai spus, cred ca acela este cel mai important. În privința nivelului de învățământ din rural sau urban, contează foarte mult de resursa umană, sa nu ai surprize la "pomul lăudat". Și pe lângă toate motivele mai contează și sa îți primiți sa ți copilul acasă și sa nu îl duci la grădinița/creșă. Fetita mea va merge în septembrie la creșă (1 an și 11 luni va avea atunci), mda teama de luat toate cele de acolo cu siguranță exista dar na încercăm sa controlam fricile.
Carina
Carina Acum 10 luni
U should do more videos with Adi:))) e mult prea misto omul ăsta
Anarhistul
Anarhistul Acum 10 luni
Primar cu fonduri europene? =))))))))) Ce gluma, de parca banii cresc nivelul educatiei. Daca ar fi sa ne luam dupa educatia de stat e chiar pe dos!
Cristina Ungureanu
Cristina Ungureanu Acum 10 luni
Hey, Alina! Nu am copii, nici nu stiu daca o sa am vreodata, insa imi face placere sa te ascult vorbind. Esti atat de down to earth, incat ma faci sa ma gandesc ca daca o sa fiu vreodata mama, mi-ar placea sa fiu la fel de cool ca tine. Apreciez felul in care reactionezi atunci cand Matei face vreo "boacana" si ca nu il certi cu sintagme "vai de mine ce ai facut", "nu e voie" sau mai stiu eu ce mai auzi la unele femei. Dai dovada de mult calm si intelepciune :). Cred, de asemenea, ca Matei primeste cea mai buna educatie de la voi doi, la varsta asta consider ca e mai important timpul de calitate petrecut cu parintii si frecventa comunicarii, chiar decat colectivitatea, cu care va avea vreme sa se obisnuiasca, mai ales ca nu pare deloc un copil timorat. Sunteti tare faini, iar copiii vostri sunt tare norocosi sa va aiba ca parinti. Pupici!
Radu Bogdan
Radu Bogdan Acum 10 luni
Ce tare, și eu sunt născut pe 8 martie, La mulți ani!
denisa DMF
denisa DMF Acum 10 luni
Eu mai am cateva amintiri de la gradinita. Cand m-am nascut eu cea mai mare sora a mea era la gradinita si nu tin minte sa se fi imbolnavit, poate doar viroze, si pe mine si pe fratii mei ne-au dat parintii la 5 ani la gradinita
Ionescu Raluka
Ionescu Raluka Acum 10 luni
LA MULTI AAAAANI!!!💚💚💚🖤🖤🖤Eu la gradinita am luat toate bolile posibile...mai putin oreon. Stiu ca atunci cand am facut pojar a facut si tata cu mine..eu alergam ca un titirez cu 41 febra si tata era mort in pat si stiu ca imi parea rau ca eu i-am facut asta:)) naspa la gradinita..dar cred ca e mai bine sa faca bolile copilariei cand e mic ptr ca atunci cand esti mare e naspa rau..
BeautyBarometer
BeautyBarometer Acum 10 luni
uff, l-am dat la gradinita particulara intai, pe la 1 an si 7 luni, trebuia sa ma intorc la munca si nu aveam unde sa il las. A fost tragic, desi era frumos, civilizat, mancare sanatoasa, mediu superb, intrarea in colectivitate a insemnat o gramada de raceli si 2 episoare de bronsiolita. L-am tinut apoi acasa pana la 4 ani, dar sa stii ca eram paranoica, cum racea, il tineam acasa, nu suportam ideea sa il duc la gradi cu mucii pana la brau. La fel, daca avea o zi cand spunea ,,mami, eu vreau azi sa stau cu tine", preferam sa il tin acasa, de la 4 ani l-am dus la stat, era foarte bine si acolo, problema erau copiii, unii cam violenti, in fine, ramaneam uneori socata cat de violent poata fi un pusti de 4 ani. Tu ai 3 copii si ai mai multa experienta, eu am facut unul , tarziu, cu greu, asteptat si dorit de mai aveam un pic si o luam razna, asa ca am zis am unul si il cresc cum stiu eu mai bine si ii dau toata prezenta mea. Nu-ti imagina ca daca il tineam acasa cand nu il duceam la gradi il pupam in fund, nu, eu stateam si munceam la calculator, pe el il invatam sa isi stranga jucariile singur, ii spuneam ca am de lucru si ii dadeam ceva sa se joace langa mine, il mai scapam si pe laptop daca aveam conferinta pe skype, ca nu aveam altfel cum sa fiu sigur ca 20-30 de minute nu o sa ma strige ,,mami, mami" la 4-5 minute. A vazut si cand am picat in casa de epuizare - ca na, burn out se face si cu job home based - i-am explicat ce am patit si ca atare uite sa stii ca azi el imi zice ,,mami, azi ai lucrat prea mult, hai sa stam de vorba".....pai e lifecoach, ce mai :)). Una peste alta, cand iti iubesti copilul, chiar simti ce e bine pentru el. Stiu si copii care nu au facut gradinita si sunt absolut functionali, isi vad de scoala , viata etc. Noi si daca nu am mers la gradi decat apoi de la 4 ani si tot stateam acasa ba cu raceala, ba cu diverse indispozitii, il scoteam in parc, se juca cu copii, a mers la Antipa de invatase exponatele pe de rost, la Muzeul de Arta se plictiseste si acum, dar tot il mai duc....
Maria Maria
Maria Maria Acum 10 luni
Doamne ce scump este! Și eu îmi doresc un bebe, dar îmi e frica când mă gândesc cate o sa fie !
Ideile Ioanei
Ideile Ioanei Acum 10 luni
Draga mea Alina. Vreau sa iti trimit si eu ceva sa iti arat ceea ce fac eu 😁. Ma tin de foarte mult timp sa iti zic asta...faptul că faci si aceasta promovare m-ar ajuta foarte mult. Te pup, te respect si mult succes!
Otilia Fonoage
Otilia Fonoage Acum 10 luni
Buna, ti-am scris pe messenger :-)
Cristina M
Cristina M Acum 10 luni
Ahh, gradi. In sectorul 6 Bucuresti, anii 90. Mi amintesc că ne lăsau să ne uităm la Cartoon Network aproximativ toată ziua și asta era cea mai bună parte. Plus mâncărică și clasicul cântecele cu Co-da-sul!pt bietul copchil ce termina ultimul de mâncat. Palme și tras de păr dacă îndrăzneam sa nu adormim instant la ora de nani. Stat în fața ușii clasei singur plângând că sa 'te înveți minte' daca greșeai cu ceva. Femeia de serviciu deghizata in Moș Crăciun, dar cu unghiile date cu oja. Întreaga experiență a fost textbook dulce amăruie.
Denisa Asined
Denisa Asined Acum 10 luni
Buna! Si noi o tinem pe Sofia(4A7luni) acasa de 2 luni tot pt a o proteja pe sora-sa de 1 an. Ai sa-l tii pe Matei 1sapt la gradi 1 sapt acasă pt ca va raci.Mucii si tusea la ordinea zilei. Avantajul gradinitei private este ca nu sunt multi copii într-o grupa,pe cand la stat, sunt cca 25-30 copii in grupa.(bine ca nu vin toti) Tarifele in Craiova la gradinita de stat este de 10 lei masa/zi + 30 lei lunar consumabile.(sapun,hartie igienica, servetele... etc).
Denisa Asined
Denisa Asined Acum 10 luni
Si vezi, gradinita este obligatorie.
Andromeda
Andromeda Acum 10 luni
De prin 2001 de cand au facut ai mei partajul si am ramas cu mama(aveam 5 ani) ne-am tot mutat dintr-un loc in altul si din Iasi in Roman si inapoi si tin minte ca am facut gradinita in vreo 2 locuri, apoi la scoala clasa 1 sem 1 la Roman, din sem 2 la Iasi, clasa a III-a m-am mutat la alta scoala pentru ca stateam la tata si se recasatorise si m-au mutat la alta scoala de prin zona, apoi s-au despartit si intr-a IV-a m-am mutat inapoi la cea de-a doua. Clasa a cincea si a sasea am fost intr-o clasa, apoi a 7 a si a 8 a in alta clasa dar macar eram la aceeasi scoala, si iar stateam cu mama. In concluzie, a fost un haos complet si tot ce mi-a ramas din toata copilaria si toate mutarile si schimbatul tutelei (am stat si pe la bunici si cu alte persoane in timp ce se tot judecau) am ramas cu o mare confuzie generala, si faptul ca nu am avut niciodata un anturaj de prieteni (nici macar de bloc, d-apai colegi dr clasa) pot sa zic ca e un lucru rau dar si un avantaj oarecum in viata pentru ca intelegi ca pana la urma esti singur tu cu tine. Am povestit toate astea pentru ca ai facut referire la mutat si impactul asupra lui
Andromeda
Andromeda Acum 10 luni
Referitor la amintirile de la gradinita, eu am foarte multe si clare, poate si pentru ca eram intr-o perioada foarte incarcata emotional, tin minte colegi, trasaturile lor, ce discutii aveam, ce jucarii erau, cum arata clasa, cum se trageau paturile (eram cu program pana dupa amiaza), invatatoarele si cum le cheama, cum erau vopsite, clasa de alaturi, ce mancare mancam la pranz si tin minte ca o data am facut concurs cu o fata si un baiat la masa (mancam pe hol ca acolo erau mesele) si aveam ciora de ceva, dar cu cartofi taiati cuburi, si faceam concurs cine poate sa inghita cartofii fara sa-i mestece, acum ca stau sa ma gandesc era foarte periculos pentru ca puteam oricand sa ne sufocam dar atunci zici ca era concurs de talente. Pe langa lucrurile astea, tin minte mai toate serbarile, ce cadouri am primit intr-un an de serbarea de Craciun, cum o data mama mea m-a machiat pe hol cu un creion de buze maro si mi-a facut mustati, cum ma jucam in fiecare invartitoare si leagan din curte si cu cine ma intelegeam, tin minte ca aveam un coleg care avea probleme de vorbire si era vorba sa se duca la logoped, tin minte ca avea ultimul pat si era foarte scund, pe scurt, tin minte multe chestii 😆 ca tot ai intrebat daca tinem minte. Oare de ce unii tin minte mai multe si altii mai putine?
Andromeda
Andromeda Acum 10 luni
Si am uitat sa mentionez ca nu am aut niciodata probleme de socializare cu ceilalti copii, doar o rusine ca am o situatie mai delicata in familie si stiau cam toti, dar in rest am socializat destul de frumos cu ceilalti colegi din mai toate clasele
Andruska onWheels
Andruska onWheels Acum 10 luni
Eu am invatat 1-5 la oras si 6-8 la tara in acelasi sat unde abandonasem si gradinita, pentru ca simteam ca eu fac toata treaba iar educatoarele stateau ca panselutele la cafele. La oras am fost bullied la sat am fost si mai bulied si m-a afectat acest bulling long term in alegerea viitoarelor relatii fie amoroase fie de prietenie. In materie de educatie am terminat inginerie aerospatiala am calatorit pe unde am dorit si am lucrat si in companii mari si start-ups si in tara si afara. Stii ce regret eu? Ca nu am fost home schooled. Eu simt ca am pierdut vremea in sistemul educational romanesc, ca am fost fortata sa memorez aiurea. Faptul ca m-am saltat profesional se datoreaza parintilor mei care da in paralel invatau acasa cu mine, ca m-au sustinut pt ca eram deprimata. Pe scurt copilul o sa depinda de tine foarte mult. Cat despre socializare poate merge la basket sau tenis, etc si invata sa comunice cu copii, la scoala este mult jigodism. Eu personal as fi ajuns mult Mai departe daca as fi fost home schooled. Pupei
Loredana Dulus
Loredana Dulus Acum 10 luni
Sora mea a mers la 4 ani și 2 saptamani era la grădiniță și 2 acasa pentru ca se reacea de la alti copii care erau raciti sau le curea nasul! Si a fost la stat a plătit cred ca 7 sau 10 lei pe zi! Eu nu am amintiri de la grădiniță!
Mirela
Mirela Acum 10 luni
Ce familie frumoasă! Sper să fiți sănătoși și fericiți și să vă bucurați împreună de timpul ăsta de la începutul vieții care, așa cum ai spus-o și tu, e foarte important pentru copii de petrecut în familie ♥️ Mulțumesc pentru conținutul de calitate pe care îl aduci în online, tot așa! Am învățat câteva lucruri despre viață pe care nu știu dacă le-aș fi putut experimenta personal în prezent, dar nu strică să le știu! ♥️♥️♥️
ddrakko d
ddrakko d Acum 10 luni
cel mai bun mod de a face o reclama !!!
Lavinia Radu-Grigoras
Lavinia Radu-Grigoras Acum 10 luni
Good choice. Eu teoretic am fost inscrisa la gradinita, practic cred ca din 3 ani nici macar un an intreg nu am fost. :) La grupa mica, cum era atunci, nu stiu pe ce jucarie m-am certat cu o colega (sau cum se numeste cearta, la 4 ani:)) si educatoarea m-a tras de ureche pana mi-a dat sangele. Asa ca am ramas acasa pt ca taica-miu nu a acceptat asa ceva (You go, Dad!). Apoi, urmatorii 2 ani.. imi aduc aminte ca eram mai mult acasa, din pneumonie in pneumonie si laringo-faringo si spitale si etc, pt ca aparent nimeni nu avea cu cine sa isi lase copiii bolnavi acasa, si ii trimiteau, taticule, si cu febra si cu muci si cu ce vrei tu, in colectivitate. Si putinele zile in care mergeam acolo stateam la colt pt ca ripostam cand mi se luau obiectele personale sau cand eram trasa de haine sau bruscata de colegi. Nu stiu cum e acum, sper ca altfel, dar, in orice caz, sunt convinsa ca Matei e mult mai bine acasa, unde datorita veveritelor are oarecum parte de colectivitate si de bagare in seama, nu e ca si cum creste singur in pestera.
Irina Preda
Irina Preda Acum 10 luni
Eu vorbesc de acum 12 ani, atat de des mi se îmbolnăvea încât dupa primul an de grădiniță nu am mai dus.o si s.a simțit diferenta in bine. Are timp !
Ask Anka
Ask Anka Acum 10 luni
Ma numar si eu printre cei care au mers doar un an la gradinita (de la 6 ani si jumatate la 7 ani si jumatate)... sora mea a mers doi ani (de la 5 ani la 7 ani). Parintii mei s-au gandit ca in felul acesta putem incepe amandoua gradinita in acelasi an fara sa fie prea devreme pentru sora mea mai mica... si eu cred ca a fost cea mai buna decizie. Eu chiar am inceput si scoala mai tarziu cu cateva saptamani decat restul colegilor deoarece locuiam intre doua scoli de cartier si parintii mei credeau ca una este mai buna decat cealalta, iar eu fusesem repartizata la scoala pe care o considerau mai slaba... imi amintesc si acum ca au ajuns inclusiv la un inspector scolar ca sa incerce mutarea mea si nu au reusit, iar scoala la care fusesem repartizata s-a dovedit a avea unii dintre cei mai buni profesori ca dovada am luat examenul de capacitate (in anul 2006) cu medie peste 9 fara a face o ora de pregatire particulara, am fost admisa la cel mai bun liceu din judet, apoi am absolvit studiile de licenta si masterat la Politehnica Bucuresti si acum locuiesc in SUA. La gradinita am invatat cateva cuvinte in engleza, cateva poezii, sa cos si in rest ne jucam, desenam...am invatat sa scriu, sa citesc, sa socotesc, etc. abia in clasa intai... Am fost socata cand sotul meu mi-a spus ca in SUA el a inceput clasa intai la 5 ani... de asemenea am fost socata cand mi-a zis ca un copil de scoala primara petrece cate 8 ore la scoala... eu nu inteleg ce invata copiii americani atat de mult la scoala cand unii nu stiu sa arate SUA pe harta... sincer eu cred ca cel mai eficient este modelul finlandez de educatie...ore mai putine pentru copiii de varsta mai frageda si materii interdisciplinare.... parerea mea, dar fiecare isi creste copilul cum considera ca e mai bine...
Andreea Shag
Andreea Shag Acum 10 luni
Bună! În primul rând chiar dacă încă nu am copii sunt perfect de acord cu tine! :) Iar in am doilea rând în referință cu amintirile de la grădiniță, am una foarte tare :) În premiza că eu am fost la grădiniță în mediul rural, Într-o zi făceam o ciorbă de cartofi la gradi, (da, pe bune:))) și cum obișnuiam să avem fiecare un prosop pe care să-l punem în cuier (eu nu am aveam "agatator") "așa că m-am gândit să-i fac o gaură în care să-l agat cu cuțitul pentru tăiat cartofii :) în fine încă în ziua de astăzi am cicatricile pe 2 degete le la o mână din cauza cuțitului :)) Sorry dacă este prea lung ceea ce am scris și Încă un lucru : ești super tare! :)
Beatrice Barsan
Beatrice Barsan Acum 10 luni
Eu am dat copii la gradi la 3 ani , 3 ani si 2 luni 3 ani si 3 luni nu ii ia daca nu au peste 3 ani este o gradi de stat si nu platim nimic copii merg de acsa cu pachet si apa nu au voie suc sau dulce va sunt copii care nu au si vad la altii . Nu sunt de acord cu cei care comentează ca la Orasi e mai bine invata copii mai bine fite de orasi e na eu sunt de la tara si copii mei cresc foarte bine aer curat si multe altele
Denisa DD
Denisa DD Acum 10 luni
Eu am mers mai târziu cu un an la grădiniță (de stat, din cartierul Salajan), fiindcă părinții au vrut să ne dea în același timp pe mine și pe fratele meu (fiind diferență mică între mine si el, 1 an si 7 luni). Dar pe mine m-au mutat direct la grupa mijlocie de la grupa mică (cum era atunci), practic am dat skip unui an de grădiniță, iar la școală am mers la 7 ani si jumătate (preferând sa nu ma dea la 6 ani jumate), tocmai pentru a ma lasa sa ma bucur de copilarie. In the end, am fost premianti amandoi, liceu bun si facultăți la fel. Cred ca a contat mai mult faptul ca ne-am bucurat de timp extra cu părinții. Și de la 4 ani ne-am apucat de sport (judo), unde ne jucam super mult si ne consumam energia in mod constructiv.😄
Alexandra M
Alexandra M Acum 10 luni
❤❤❤
alexia
alexia Acum 10 luni
Cand faci videoul cu religia??? Mor sa vad care i parerea ta despre acest subiect
Sulițanu Estera- Roxana
Sulițanu Estera- Roxana Acum 10 luni
Părerile sunt împărțite, desigur. Eu am 4 copii;3 băieți și o fetiță. Pe primul băiețel nu l-am dat la grădiniță până la 3 anișori și 4 luni. Nu pot spune că am greșit, fiind primul... am ales să-l țin acasă, aveam mai mult timp... dar... pot confirma cu toată puterea cuvântului că și-a dat mai greu “drumul la vorbit”. Pe când pe următorii doi, i-am dat la 2 ani la grădiniță, cum au început grădinița, au și început să vorbească; cel mai probabil văzând/simțind nevoia să se facă înțeleși. Eu...grădiniță nu am făcut; fiind din 11 frați, la vârsta de 5 ani știam să număr, culori, iar la 7 ani citeam cursiv. La 6 ani mama m-a dat la grădiniță; dar după a doua zi, a venit învățătoarea de la clasa 1, și m-a luat la școală. Nu aveam ce face acolo 😆. M-a afectat și asta pe parcurs... am terminat liceul înainte să împlinesc 18 ani; eram minora clasei. Țin să precizez că sunt în Italia, și programul copiilor de grădiniță e de la 09:00-12:30; prânzul, somnul de amiază îl fac acasă. Am ales așa să nu fie prea mult ptr ei. Am avut mai mulți factori care m-au determinat să iau alegerea asta. În primul rând trezitul de dimineață, micul dejun la timp, prânzul de asemenea, somnul de amiază, activitate în fiecare zi...nu mai adaug și socializarea lor cu alți copii. În vacanță “mă atac” văzând că nu au poftă de mâncare, sau...fiind la apartament, lipsa lor de activitate din punct de vedere fizic. Nu reușim să mergem zilnic în parc! Cred că fiecare încearcă să facă cele mai bune alegeri ptr pruncii lui!🤞🏻 P.S.: cât despre răceli, viruși... când e perioada lor, da; dar asta până la vreo 3,4 anișori. După pragul ăsta (aprox. 4 ani) nu ne-am mai confruntat cu astea. La stat sunt doi dintre băieți, ptr fetiță nu au fost locuri, și dau 150€ de la 09:00 până la 12:30.
Lucia Georgiana
Lucia Georgiana Acum 10 luni
Buna! Eu sunt din Giurgiu, din oras, si sincer nu ti-as recomanda sa aduci copilasul aici, sunt cateva gradinite, dar majoritatea populatiei se indreapta catre Bucuresti pentru ca nu prea au ce face aici, copii buni s au mutat. Si la cel mai bun liceu de aici s-a intrat cu 4.99 la profil matematica-informatica, mentionez asta pentru ca ma gandesc ca nu vrei sa-l plimbi din oras in oras o data ce creste. Sper ca am ajutat!
Eliza Botogan
Eliza Botogan Acum 10 luni
Ce m-am amuzat cu promo-ul la final =))))))))))))))
tina 19
tina 19 Acum 10 luni
Hai in Copăceni !Am fost acolo si sunt conditii decente si doamnele sunt cele mai tari. SAU CHIAR IN CALUGARENI ESTE UN AFTER NOU CONSTRUIT
Irina A
Irina A Acum 10 luni
Iar legat de grădiniță de stat vs privata, eu și soțul avem discuții chiar în perioada asta. Creșa pe care am ales - o este foarte bună pentru nivelul la care este copilul nostru acum : învățat la olita, învățat sa mănânce singur, activități basic, îngrijire. Totuși...la grădinițele de stat sunt niște dezavantaje. O sa le punctez (pentru ca am făcut ceva research) și sper sa te ajute (și sa citești comentariul) 1. Numărul mare de copii - sunt grupe cu câte 30 de copii și o educatoare și o îngrijitoare pe tura. Mie mi se par foarte mulți și foarte dificil de gestionat, atât în ceea ce priveste îngrijirea lor (pana la urma la 3-4 ani încă mai au *accidente *) cât și ca activități 2. Activitățile în sine sunt limitate pentru ca și resursele grădinițelor de stat sunt asa. Pai la privat au și cursuri de innot ca opționale, dans, merg pe la muzee, limbi străine - la stat au maxim un opțional sau 2 care se fac... Ca la stat 3. Personalul blazat, frustrat, angajat la stat (uite ca am făcut și o rima 😂) și înțelegi ce vreau sa spun... 4. Copii în sine - la stat vei găsi tot felul de categorii. De la 4 ani încolo deja te gândești și la bully-ing. Normal ca asta se poate întâmpla și la privat, însă nah...depinde și de mediul în care trăiește copilul. Îți dai seama ce se întâmplă când în grupa sunt 3 de etnie care sunt prieteni. Avantajul mare la stat e suma mica de bani care se plătește - 12-15 lei pe zi mâncarea și faptul ca în majoritatea cazurilor se gătește în interior, iar mâncarea nu vine portionata mai știu eu cum de la un catering no name, de la subsol, plus sălile care au fost gândite dinainte pentru un spațiu educational (am vizitat 2 grădinițe private cu săli de 4mp pe 4 mp unde erau grupe de câte 12 copii. Chiar dacă arătau wow ca design, eu am simțit ca ma sufoc după 5 minute. Sunt și avantaje : 1. Programa mai stricta - este ideal sa mergeți pe un sistem de învățământ clasic, dacă matei va merge mai departe la școală de stat. 2. Sălile mari 3. Mancarea de obicei bună, cu porții rezonabile, gătită în interior 4. Igiena la fel de ok ca la privat 5. Banii banii banii. Dacă știți ca puteți sa va ocupați de el seara sau în weekend, sa îl duceți la o activitate sau doua în plus, din punctul meu de vedere e un mare avantaj. În cartierul unde stam noi (bucurestii noi) nu exista nici o grădiniță sub 2000 RON cu mâncarea inclusa (parte fixa + 20/25 RON pe zi mâncarea). Majoritatea (care sunt mai ok și nu fiță!) sunt 1800 - 1900 + mâncare 20 lei pe zi, program pana la 18. Sunt multe de luat în calcul. Pana la urma eu sunt de părere ca dacă se pune problema sa faceți sacrificii pentru a plăti 2000 RON, nu merita sa îl dați la privat. Puteți cauta bine una de stat și sa va bazați pe bunici pentru a-l lua mai devreme. Însă trebuie să studiați bine opțiunile pentru ca de multe ori cele private nu vin cu multe beneficii în plus comparativ cu cele de stat. Și DA! Realist vorbind și sincer: nu susțin șpaga, dar se da șpagă la directorul grădiniței, dacă vreți la una anume. E nasol, dar asta e România. Eu ma adaptez în situații le când nu am ce face, mai ales când e vorba de o astfel de decizie pe termen lung. Dacă nu dați șpagă va nimeri unde va rămâne loc (știu 2 cazuri concrete a unor prietene) și e nasol sa nimerești unde nu vrea nimeni.
Irina A
Irina A Acum 10 luni
Eu mi - am dat copilul la creșă la 1 an și 4 luni. E o creșă de stat în sistem danez din sectorul 1. Sunt foarte mulțumită de tot ce se întâmplă acolo. Acum are 1 an și 9 luni și nu pot spune ca în acest interval s-a îmbolnăvit tare, însă recunosc ca eu stand încă acasă și pe el l-am protejat destul de mult. Adică nu am forțat sa îl duc cu muci verzi sau cu știu eu ce alte afecțiuni. Plătesc 12 lei pe zi mâncarea, în cazul în care este prezent bineinteles. Noi am ales sa îl dam atât de repede la creșă pentru ca bunicii nu vor sa se implice deloc. Într-adevăr părinții mei stau în piatra neamț și acolo e mai greu de ajuns, însă socrii stau în Ploiești și pana acum l-au luat doar o data, o noapte. Altfel, noi am mai insistat sa îl lăsăm dar au refuzat. Datele problemei se schimba complet când nu ai nici un ajutor în ceea ce privește creșterea copilului. Și mie mi s-ar fi părut ideal sa îl țin acasă pana la 3 ani, însă asta nu se poate, asa ca intre bona și creșa am ales a doua varianta. Ne mai dorim și noi un copil. Poate o sa îl și avem, însă știm ca vom face sacrificii mari pentru a-i creste, neavând ajutoare. Deci mulțumiți - le părinților în fiecare zi pentru ce fac pentru voi. Noi nu suntem atât de norocoși și sa știi ca este greu și frustrant sa ai bunici care își iubesc nepotul doar pe videocall.
Bea K
Bea K Acum 10 luni
Nu sunt pro home school dar nu cred ca gradinita este un loc exceptional unde un copil prinde startul in viata. Eu am o memorie foarte buna si desi am 30 de ani tin minte anii de gradinita. Am urat sa merg la gradinita pentru ca nu am reusit sa ma integrez. Fetele nu voiau sa se joace cu mine, nu aveam voie la jucariile lor, ma mai jucam cu baietii sau ma jucam singura lego/cuburi. Educatoarea era si directoarea gradinitei si nu ne-a invatat mare lucru, decat pentru serbari. Tin minte ca era mai mereu la cafea si prinsa cu alte chestii, si avea grija de noi femeia de serviciu. Imi era dor foarte tare de mama si mereu as fi stat mai degraba acasa cu ea sau cu vecinele de la bloc. La scoala era deja alta treaba, eram mai mare, imi placea sa invat si m-am descurcat mult mai bine. Eu cred ca anii pe care ii petrece Matei cu voi acasa , il vor forma ca si adult de sute de ori mai mult decat sa stea 5 ore intr-o incapere mizera cu inca 10 copii.
Valentina Rusen
Valentina Rusen Acum 10 luni
Buna , Alina , te urmaresc mereu cu drag si cu sufletul la gura astept fiecare postare de a ta , dar cu toate astea nu sunt de acord cu faptul ca esti de parere ca este atat de EVIDENT faptul ca in mediul rural nivelul de invatamant este chiar atat de scazut fata de cel din mediul urban . Poate risc sa par subiectiva in acest subiect avand in vedere ca si eu la randul meu am invatat la o scoala din sat , scoala care inca exista si functioneaza , unde am avut parte de profesori capabili , preocupati de elevi . Mai tarziu am ajuns la liceu , liceu pe care l am facut la oras (cel mai bun liceu din oras ) unde se presupune ca au intrat doar elevii cu un nivel superior de educatie , elevi care proveneau majoritatea de la scoli de prestigiu din mediul urban ,unde se alaturau cativa proveniti din mediul rural . Pe parcurs , chiar din clasa IX s a vazut cum cei de la sat au avut rezultate foarte bune la scoala , remarcand chiar si profesorii ca acestia au multe informatii din urma si ca sunt de multe ori la un nivel mai mare fata de cei de la oras . Nu vreau sa para ca i ridic in slavi pe cei din rural fata de cei din urban , exista cazuri si cazuri , dar in momentul de fata , dupa ce am terminat facultatea si am inceput sa profesez ca invatatoare , mi am ales o scoala de la sat , nu pentru ca mi a venit mai usor , nu e cazul , distanta ma cam incurca ... dar , iti zic sincer , facand diferenta intre copiii din sat si cei din oras , primii au o altfel de educatie sa zic asa , sunt mai cuminti si pe romaneste cum s ar zice `sunt crescuti cu rusine`` , sunt copii calzi care stiu sa asculte si sa valorifice timpul petrecut la scoala si sunt de apreciat ca pe langa scoala , mai fac si alte activitati care din pacate nu sunt neaparat pentru varsta lor , de la spalat la mana , hranit animale , munca in gradina alaturi de parinti , etc . Deci poate data viitoare te mai gandesti cand spui ca este atat de evident faptul ca la sat nu prea se invata . O zi frumoasa alaturi de familie , te imbratisez si astept cu nerabdare alte video uri !
Iulia A
Iulia A Acum 10 luni
Buna, fata mea va implini 18 ani in curand, a mers la gradinita de stat de la 3 ani, dupa lungi cercetari la gradinitele particulare am hotarat ca nu se justifica pretul pentru conditiile avute! Cine are copilul la gradinita de stat 202 din piata Lahovari stie despre ce vorbesc! Pe vremea aceea costa in jur de 200 lei pe luna si le gatea acolo mic dejun, pranz si gustare, programul de la 8-5! In tot timpul gradinitel cred ca de maxim 2 ori a racit, nu mai mult! Ce mi a placut foarte mult este ca salile sunt foarte foarte mari si copiii au loc sa se joace, la gradinitele particulare salile sunt mici si inghesuite! Imi aduc cu drag aminte de perioada aia, timpul trece asa de repede, nu mi permit sa dau sfaturi dar petreceti cat mai mult timp cu copiii, nimic nu se compara cu a-ti vedea copilul cum creste! Va pup, ma uit cu drag la voi sunteti o familie foarte foarte misto!❤🧡💜💚💙😘😘😘
Radu Nițescu
Radu Nițescu Acum 10 luni
Next video: De ce nu l-am vaccinat pe Matei
ALUZIVA
ALUZIVA Acum 10 luni
Radu Nițescu geez :))) not the case
Natalia H
Natalia H Acum 10 luni
Bună! Eu am un pitic de 7 ani acum, dar grădinița a fost o aventură. Din păcate, am fost nevoita sa il inscriu de la 2 ani. Cred ca cel mai important pt perioada respectivă e sa fie liniștit si normal personalul, mai puțin mediul rural sau urban. Baiatul meu a avut probleme cu îngrijitoarele isterice care ii obligau sa manance, sa doarmă, ii jigneanu pe cei care nu reușeau sa se îmbrace singuri.. Răcelile au fost non-stop. Acum e in clasa 0, a început la aproape 7 ani si e mai bine asa, a fost mai pregătit. Iar costurile... 9 lei/zi mâncarea, 20 de lei/luna pt hartie igienica, servetele...+ Vreo 200 de lei/an pt jucarii, creioane, etc. De abia la scoala au început adevăratele cheltuieli...🙃(paza, sapun, femeie de servici, banci, scaune). "Bine" ca e învățământul gratuit.😒
ana ana
ana ana Acum 10 luni
Ok, grădinița nu e absolut necesară unui copil, dar socializarea cu alți copii este. E forte important sa relaționeze cu alți copii, sa învețe sa împartă jucării, sa inițieze conversații, sa lege prietenii și sa învețe sa se joace (da, asta e ceva ce se învață). Am făcut niște studii pt a fi educatoare in Australia, și ni s-a explicat cât de important e pentru toți copii sa se joace unii cu alții, sa interacționeze liber. Acum nu e neaparat la grădinița, poate fi pe strada la bunici, la tot felul de grupuri de joaca etc.
Nicolae Oana
Nicolae Oana Acum 10 luni
Inca n-am copii,dar te urmăresc peste tot sa învăț din experiența ta. Le iau drept sfaturi videourile tale. Much love!❤️
Teodora Pandrea
Teodora Pandrea Acum 10 luni
Buna A are 2 ani 5l merge la cresa de stat în Cluj . 1. Este răcit în fiecare luna cel putin o săpt, asta e stau cu el acasa. Nu ma panichez pt asta. 2. Pana acum (5 luni are in total de cand merge la cresa) nu am plătit mai mult de 100 ron pe luna. Dar nu a mers toată luna completă. Cred ca mai mult de 200 ron nu e pe luna. Plătim doar mancarea. CARE este f bună pâine integrală, mango, ananas, pasta de avocado, iaurt bio de capra, pate de casa, prăjituri cu fructe etc (SUPER mulțumită de acest aspect. Mai ales că A este un mancacios) 3. Inițial l-am dus la grădiniță privată dar au fost cateva probleme si l-am retras. Plăteam 1600 ron/luna cu mâncare dar fără activitati extra. 4. A este f activ si sociabil ii place f mult. El cere copii si dupa cresa. E tare simpatic cand imi canta sau dansează ce a învățat. 5. Eu intrasem într-o cădere pihica pt ca nu reușeam să am timp pt mine, mi-a luat un pic sa imi dau seama cum e treaba cu parentingul. Faptul că A mergea la cresa ma ajutat mult. Mai ales că toată perioada cu statul acasa ma afectat grav dpdv al jobului 6. Cred ca fiecare familie trebuie să ia deciziile in functie de copil si situatia ei. Stiu cazuri care nu merg la gradi si au 4 ani sau care merg de la 1.7l si ambi sunt ok si copii frumosi.
Raluca Marinescu
Raluca Marinescu Acum 10 luni
Mor😂😂😂 . Ce final 😂😂😂 Rad in liniște ,cu lacrimi 😂😂😂.
Cristian Savin
Cristian Savin Acum 10 luni
Sa fie fericiți copii vosti. E foarte dragut Matei
Gina Ionela Strelițov
Gina Ionela Strelițov Acum 10 luni
Cel mare are 12 ani și cel mic 2 ani,deci e ceva diferență. Cel mic nu e la gradi încă. Cel mare a fost constant răcit in primul an. Din al doilea an mai rar,pentru că începuse să se imunizeze dar și pentru că îi dădeam Bronchovaxom cate 10 zile in 3 luni pe an(vreo 3 ani am făcut treaba asta). A făcut varicelă și a luat și soțul. Pe cel mic îl vom vaccina antivaricelic,nu risc.
rebeca ardelean
rebeca ardelean Acum 10 luni
Pe bune?! Am ras de numa la reclama voastra:))))
rebeca ardelean
rebeca ardelean Acum 10 luni
Stai sa ma auzi pe mine de ce nu l-am dat la gradinita pana la 5 ani jumate.. eu locuind in Praga credeam ca si aici copiii sunt batuti la gradinita (asa cum am fost eu din clasa 1 pana in clasa a 8 ) si cand in sfarsit a inceput gradinita, din cand in cand mergeam si stateam ascunsa printre tufe cand erau ei in parc , ca sa verific daca il bate pe copil.. pe urma mi-am dat seama ca nu este cazul dar a pierdut saracul 2 ani din cauza traumei care am avut-o eu din cauza profrsorilor..
Lexy Kramer
Lexy Kramer Acum 10 luni
Pe mine mama m-a dat la 2 ani la gradinita, teoretic nu trebuia sa ma primeasca, dar stiam sa fac la wc si sa mananc singura asa ca m-au luat. Am iubit extrem de mult pe toata lumea, educatoare, femei de serviciu, bucatareasa, si acum cand le vad pe strada le imbratisez. Imi aduc aminte foarte foarte multe chestii de la gradinita, dar in general tin minte chestii de cand eram mica. Am fost de Craciun sa imi vad educatoarea impreuna cu alti colegi dupa 12 ani, atat de mult a contat pentru noi. ❤🤗
kris I
kris I Acum 10 luni
Eu stau in germania si baietelul de 4a a fost de la varsta de 1a la cresa si de la 3a5l la gradi. Pe cad avea 1a11l au venit pe lume gemenii meu . Gemenii au facut la 3s prima bronsita si pana la vreun 1a3l au racit incontinuu si au luat de f multe ori antibiotic. De la 7l la 1a au fost si ei cate 4h la cresa sa pot face cate ceva prin casa sau sa inchid si eu un ochi pt ca ei se culcau la ora 18 si se trezeau la 3dimi si eram moarta de oboseala(tranfigurata). Multumesc lui dumnezeu din iunie anul.trecut si pana acum nu au mai luat antibiotic si au avut doar raceli minore. Daca copilul e sa iti fie bolnavicios raceste si fara sa fie in colectivitate sau sa aibe un fratior aflat in colectivitate(am prieteni a caror copii raceau f tare si des fiind acasa ). Pedi mea spune ca ,cu cat raceste mai des cand e mic cu atat sistemul lui se intareste mai repede si nu va mai raci asa des.
Ema Babos
Ema Babos Acum 10 luni
Bună Alina😂....(prefer ALUZIVA)😘.Noi avem o pitica de 1 an și 10 luni și am dat-o la creșă!Sincer sunt foarte mulțumită de alegerea făcută ,dar cu siguranță dacă mai aveam unul mic sau îmi permiteam sa stau acasa(mai ales la casa),cu siguranță nu as fii dat-o!Vreau sa spun ca la noi în comuna nu exista creșă de stat(doar una căruia "i s-a tăiat pamblica") și asa a rămas!În rest avem creșe private care sunt superbe !Sincer dacă îmi voi permite pe viitor și grădiniță privata tot acolo o voi lasă!În o luna de zile (2 săptămâni acomodare și 2 săptămâni program lung )fetita mănâncă singura ,se spala pe mâini ,vorbește cuvinte noi dar și cele vechi le zice corect!Deci mai pe scurt s-a acomodat super repede!Pentru mine e surpriza acomodarea ei după toate "sfaturile altor mămici care ma infricau ca ce va urma"!😚😚😚 Pupici multi ție și la pitici!Matei e un scump!😘😘😘
Maria Florea
Maria Florea Acum 10 luni
La 3 ani si jumatate. Noi am avut probleme si am inceput cu terapia.... Deci primul jumătate de an a facut doar terapie. Si da, a răcit des, uneroi de 2 ori pe lună. As fii preferat o grădiniță de oraș dar am ajuns la tara. Unul din motive e ca m-am despărțit de tatăl fetiței. Pot sa spun ca ai dreptate. Contează foarte mult educatorii. Fetita mea a prins în primul rând o doamnă care e doamna si om apoi un educator bun. E placut cand un copil cu o dizabilitate, fie ea si ușoară, plânge că vrea la grădiniță și vine acasa cu povestioare si joculete. Pe lângă educatori eu zic ca si părintele e important :) e important ceea ce desprinde copilul de acasă. Mie imi place da citesc, ei ii plac cărțile.... Da, e cumva mai lejer învățământul de la țară ... Dar, pe noi ne-a ajutat. Ce-i drept continuam si terapia(ABA) si au mers mâna in mâna :) succes.
Larisa Enia
Larisa Enia Acum 10 luni
wais, pls pls spune-mi te rog de unde ai camasa, e absolut geniala!
Larisa Enia
Larisa Enia Acum 10 luni
@ALUZIVA Multumesc oricum de raspuns! Acum abia am reusit să-ți finalizez videoul, si inteleg ca este o rochiță. Iti vine amazing! Esti o faină toată! Foarte tare mi se pare că ai ales să-l mai scutești pe Matei incă putin de grădi, cred ca va fi foarte fericit! Mai fericit decat la grădi. Sunt convinsă! Eu una am avut experiențe horror cu gradinița. Am fost la o grădi super mega aproape de casă, sub 200 m de locuință, si gradinita si personalul făceau parte din cadrul bisericii baptiste, unde mergea bunicamea. Deci educatoarele alea erau niste fucking hitlerițe, ne pedepseau la orice căcat, obligându -ne să stăm în genunchi cu mâinile sus, aproape o oră, iar când se făcea pauză, trebuia sa ne cerem iertare încontinuu, până ne scutea de statul in genunchi. Sa nu mai vorbesc de datul peste degete cu liniarul de lemn. Niste cretine... Iar asta se intampla la oraș, nu la sat. Oras mic, ce-i drept, dar na... Oțelu-Roșu, CS cu puțin înainte de 2000, eu fiind născută '95. Dar azi, sper din suflet ca nu mai exista nimic similar cu ce am trăit. Esti la propriu un exemplu, o inspirație de gandire si atitudine, bravo tie!
ALUZIVA
ALUZIVA Acum 10 luni
dintr-un magazin second hand, deci nu cred ca mai gasesti asa :(
MrsSheileen
MrsSheileen Acum 10 luni
Ceau. Eu sunt din Timisoara si am un baiat care acum este in clasa I. L-am inscris la gradinita de stat la 3 ani jumate si am.fost norocosi sa nu fie bolnavicios, dar un lucru era clar...de toamna pana primavara avea muci si tusea din cand in cand. Mereu erau copii raciti in grupa lui. La noi se strangeau bani la fiecare inceput de semestru,in jur de 150 ron din care se cumparau rechizite/materiale didactice. La care se adauga o data la cateva luni, cand ne venea randul, aduceam consumabile pt la baie(hartie.igenica, solutii de curatat, sapun lichid, pahare pt dozatorul de apa). Mancarea costa 8 ron /zi.
Andrei Branasi-Textier
Andrei Branasi-Textier Acum 10 luni
Mulțumeeesc, Aluziva!!! Și dacă nu reușești să integrezi ceea ce fac eu în acest program de promovare, eu îți mulțumesc pentru tot ce faci tu pentru noi și pentru lucrurile mișto pe care le am învățat de la tine. O primăvară minunată îți doresc!
Me Serko
Me Serko Acum 10 luni
Cât de scump e Matei 😍
Ramona B
Ramona B Acum 10 luni
nu stiu cum e gradinita din Ad Copaceni, dar scoala are niste minusuri...poate gasesti gradinita privata in 1 decembrie sau Magurele, ca ar fi aproape si sunt mai ok. Nu mi se pare o drama ca a ratat un an de gradi, pentru ca oricum tu il inveti chestii, il scoti in oras, mai socializeaza etc. Nasol era daca era lasat 6-7-8 ore pe zi la TV in loc sa fie dus la gradi, dar nu e cazul.
_ Trollescu
_ Trollescu Acum 10 luni
Ma poti ajuta daca sunt graphic designer? Tot ce pot sa trimit este site-ul meu...
Den ni
Den ni Acum 10 luni
Eu am fost la gradinita de la 2 ani si dupa primele 2 saptamani am contactat un microb la stomac. 2 ani am fost internata in spital si imi "vizitam" casa ff rar practic spitalul imi era casa si nici macar pana in ziua de azi nu se stie ce am avut au facut experimente pe mine pt tratamente; aveam perfuzii si fire pe tot corpul eram o leguma si aveam jumatate din greutatea pe care ar fi trebuit sa o am pt ca nu mancam decat orez cu morcovi fierti si in rest hrana prin perfuzii... . Dupa 2 ani mi am revenit muraculos dar un diagnostic tot nu am primit si chiar si acum la 20 de ani am ramas cu probleme. Dupa cei 2 ani am fost reinscrisa la gradinita cu regim alimentar si o viata destul de stricta... Ii sunt recunoscătoare mamei mele care si a petrecut atatea sute de nopti dormind pe un tamburel si nu m a lasat singura nicio clipa. Ar fi minunat sa faci video cu alegerea pe care ai luat o si cu adaptarea lui matei in colectivitate pt ca dupa cele intamplate nu stiu daca sa imi inscriu si eu baietelul la gradi. Sanatate si toate cele bune❤️😘
Jules
Jules Acum 10 luni
nici nu stiam ca exista optiunea asta, aveam impresia ca gradinita e obligatorie :))
Andreass Pencea
Andreass Pencea Acum 10 luni
CITESTE TOT!! Matei este un copil asa de destept si înțelept asta inseamna un copil foarte bine crescut cu cate ati avut pe cap sarcina mutari si etc eu nu cred ca Matei ar avea nevoie de gradinita stiind fapt ca el are niste părinți foarte deștepti nu cred ca va comparați cu directoarele de la sat din România si ultimul fapt este ca grădinița mi se pare o porcarie mi se pare o irosire de banii si ca este un program pentru părinții care au nevoie de timp liber pentru activități de genul munca lene etc atata timp cat ai un copil eu cred ca trebuie sa ai grija de el.
Adela | Rezumatul episodului 2
24:29
Adela
Vizionare 55 K
Carla's Dreams - Simplu si Usor | Official Video
3:08
Carla's Dreams
Vizionare 2,6 mil
7 SERIALE GENIALE PE HBOGO SI NETFLIX
26:39
LIVE despre astrologie cu MAGDALA
1:37:12
ALUZIVA
Vizionare 15 K
TVR broadcast: Papa Francisc la Iaşi (1 iunie 2019)
2:42:31
Episcopia Romano-Catolică Iași
Vizionare 2,2 K
JAPCA PE FATA LA REGINA MARIA!!!
12:28
ALUZIVA
Vizionare 79 K
Adela | Rezumatul episodului 2
24:29
Adela
Vizionare 55 K
Carla's Dreams - Simplu si Usor | Official Video
3:08
Carla's Dreams
Vizionare 2,6 mil
Bogdan DLP ❌ @Jador - Buze 💋 Official Video
2:07
Bogdan de la Ploiesti
Vizionare 1,8 mil
MĂNÂNCĂ SAU SCUIPĂ ADEVĂRUL
39:00
Vlad Munteanu
Vizionare 637 K